Logistieke verschillen verdwijnen: tijd voor een disruptor?

De logistieke voorsprong van de grotere webwinkelbedrijven vervaagt. Bedrijven van klein tot groot kunnen relatief gemakkelijk een zelfde niveau halen. Tegelijkertijd is het lastig een volgende stap te zetten. Echte innovatie in de ‘last mile’ blijft namelijk nog uit. Hoe ziet die nieuwe standaard eruit? En hoeveel behoefte is er aan een partij die de boel eens flink opschudt?

Zondag ophalen en maandag uitleveren, same-day delivery en drop-off pointswaren ooit voor een select aantal bedrijven haalbaar. Maar doordat bedrijven zich groeperen en fulfillmentbedrijven logistieke diensten bundelen, wordt het gat tussen de allergrootste jongens en ‘de rest’ kleiner. “De logistieke voorsprong verdwijnt”, zegt Xander Tio van eWarehousing. Hij onderschrijft daarmee de conclusie die de expertgroep ‘e-Fulfilment & Warehousing’ van ShoppingTomorrow onlangs trok. Spelers die kleiner zijn dan bol.com en Coolblue profiteren van flexibele cut-offtijden en kunnen bezorgopties bieden die jarenlang niet voor ze leken weggelegd.

Verder lezen kunt u hier

Bron: Emerce.nl